LVT 4
4. 10. 2008
LVT 4
Země původu: Spojené státy americké
Hlavní výzbroj: žádná
Pomocná výzbroj: Dva kulomety ráže. 50" a tři ráže. 30"
Bojová hmotnost: 15 tun
Délka: 8,50 m
Šířka: 3,25 m
Výška: 2,64 m
Rychlost na silnici: 32Km/h
Dojezd na silnici: 480 Km
Dosah ve vodě: 320 Km
Osádka: 2
LVT 4 byl pokračováním původně vyrobených LVT 1, 2 a 3, které vznikly z lehkého pásového vozidla, které bylo původně určeno k práci ve Floridských bažinách v Everglades. LVT 1 měli sloužit jako doprava mezi loděmi a pobřežím. LVT 2 byl zdokonalen a dostal podvozek a motor z lehkého tanku M2. Toto vozidlo však mělo velmi špatně umístěný nákladový prostor uprostřed korby a navíc byl ještě rozdělen hnacím hřídelem. Vykládání a nakládání z LVT 2 bylo tudíž velmi obtížné a transportér mohl přepravovat pouze vojáky a lehké zbraně. LVT 4 vyřešila všechny tyto problémy, motor byl umístěn dopředu za stanoviště řidiče a na záď přibyla vykládací rampa, což hodně usnadňovalo manipulaci s nákladem a díky tomu se zvýšila její bezpečnost v podmínkách vylodění. V nákladovém prostoru se teď už mohly převážet i džípy a lehké dělostřelecké zbraně. První LVT 4 Water Buffalo (vodní buvol) byl dodán koncem roku 1943 a celkem bylo vyrobeno 8 350 kusů těchto obojživelných vozidel. Díky tomuto počtu se stala nejpočetnějším typem mezi obojživelnými transportéry. Velmi velká část LVT 4 putovala do Ameriky, kde se připravovaly na vylodění v Normandii, ale vylodění se zůčastnil pouze velmi malý počet těchto obojživelných vozidel a to především pod Britskou vlajkou. LVT 4 se hodila spíše k překonávání vodních toků, než k vylodění na pobřeží. V Pacifiku byla oceněna schopnost překonat korálové útesy na pobřeží a možnost pokračovat dále do vnitrozemí. Po neúspěšné operaci na Tarawě bylo jasné, že i výsadková obojživelná vozidla musí mít o mnoho lepší pancíř.